Pages

Wednesday, March 18, 2009

en morgondag

Sitter och äter torkade euroshopper aprikoser och funderar över tillvaron. Alltså det har inte varit så himla kul den senaste tiden, men det har sakta men säkert kommit tillbaka någon typ av positiv känsla i kroppen. Inte för att den är där hela tiden men den hälsar på ibland och då är det bara att njuta.

Idag har jag varit och berättat för gymnasieelever varför de ska läsa till lärare. Det slog mig efter ett tag att det bästa för mig är om så få som möjligt väljer att läsa i och med att det skulle innebära färre konkurrenter på en framtida arbetsmarknad men jag viftade snabbt bort tanken, så cynisk är jag verkligen inte..

Märker att det inte blir någon stuktur på det här inlägget men det var ju ett tag sen som jag skrev. Det susar förbi en hel del reflektioner i huvudet och jag skall försöka att posta dem på bloggen i fortsättningen. I takt med att livet känns lite lättare öppnas återigen dörren till nya och intressanta blogginlägg.

No comments: