Pages

Friday, November 18, 2011

Kaboom


Jag har varit orolig en längre tid, egentligen ändå sen hösten 2008 då Lemham Brothers kollapsade, i ärlighetens namn trodde jag fallet skulle bli större då. Nu är jag rädd att krasch nummer två snart lurar runt hörnet. Jag kan i princip inte se någonting som talar för en kommande uppgång i världsekonomin.

Jag som är inne på mitt första år i arbetslivet med begränsade besparingar kan egentligen inte göra så mycket annat än att följa utvecklingen med spänning/förskräckelse. Visst CSN-lånet känns inte så kul men jag sitter i alla fall inte på något miljonlån i tex Stockholm. Läs senaste Fokus så förstår ni att den prisnedgång som har börjat märkas i Stockholm, Göteborg och Malmö tyvärr bara är början på en längre period med fallande priser.

Tur att jag privat mår prima! Gäller att skilja på det som betyder mest och det andra som mest handlar om pengar.

No comments: