Pages

Monday, December 2, 2013

Ny diet

Känns bra när ens val blir bekräftade som bra val av forskningen.  Under flera år har jag överkonsumerat chips, det kan jag nog med handen på hjärtat säga nu. Som värst var det under studietiden i Umeå då det kunde bli uppåt 500 gr i veckan. Chips är kanske det godaste som du kan äta när du är lite småhungrig, att känna hur ett OLW sourcream and union chips smälter på tungan är underbart! Men eftersom jag i grunden är en hälsans man med en önskan om att slippa en farlig ölmage och en för tidig död genom hjärt- och kärlsjukdomar har jag nu börjat tänka om. Visst äter jag fortfarande en del chips men nu när jag går längs snacksgången på Willys är det istället de hårda små popcornen jag håller utskick efter. Fyllda med nyttig fullkorn och välgörande antioxidanter gör popcornen min fredagsmys stund till en ren hälsokur. Med en balanserad saltning och lagom mängd olja blir det också nästan lika gått som chips.

3 comments:

Niklas said...

Det här känner jag igen. Visst har du varit inne på att dra ner på chips tidigare? (Monday, November 1, 2010)

Går det bättre denna gång?

Erik said...

Den här gången är det verklighet, hade dock ett återfall idag...

Anonymous said...

Kommer aldrig att hända att du slutar överkonsumera chips. Däremot undrar jag om någon popcornproducent börjat sponsra din blogg? Har du sålt dig #bloggdoktorn?

/Nippe