Pages

Wednesday, January 6, 2010

Nytt år nya utmaningar

Jaha då var det nytt decennium! År 2010 kommer till att börja med blir extremt spännande och utmanande år. Jag flyttar till Bryssel den 23e januari och kommer att göra min praktiktermin där. Självklart kommer jag att publicera reflektioner och nyheter till er här på bloggen även en och annan bild kommer det också att bli. Att verkligen få vara på plats och se hur EU-maskineriet fungerar på riktigt ser jag fram emot.
Numrerad lista
Men än jag inte där ännu, har lite att slutföra här i Sverige innan det är dags, bland annan avsluta en kurs om konflikthantering. Kanske en av de mest intressanta kurserna som jag har läst under min akademiska bana. Kan mycket väl bli mer av det ämnet vid ett senare tillfälle.

Till slut blickar jag lite framåt om vad som kanske kommer att inträffa detta år där ute i världen:
  1. Bostadsbubblan i Sverige brister, det måste den göra för eller senare...
  2. Är tyvärr lite pessimistiskt kring USA ekonomi som jag tror kommer att gå tillbaka i år.
  3. Sony Ericsson tar sig med några imponerande telefonsläpp upp bland de fyra största igen
  4. Sverige får en ny regering

Right, det var allt för nu, återkommer snart igen:)

E

No comments: