Pages

Monday, March 8, 2010

Brygge


Ja då var en mycket trevlig helg till ända och jag har faktiskt lite bilder att visa upp igen :) Jag och min besökande flickvän åkte iväg på en dagsutflykt till Brygge. Det kanske ringer en liten klocka av igenkänning, själv har jag bestämt för mig att jag läste om staden i mellanstadiet någon gång. Troligtvis under någon historielektion då det Brygge nog är mest känd för är sin höga ålder. Visst den är inte flera tusen år gammal men det är inte ofta en stad från tidig medeltid är så välbevarad rakt igenom, att gå omkring i stadskärnan kändes onekligen speciellt.

Bilderna nedan kanske inte riktigt fångar den speciella atmosfären men ni får i alla fall en idé om hur det ser ut där. Jag kan definitivt rekommendera ett besök!


3 comments:

Christina said...

Brygge verkar vara en mysig stad. Ni hade tur med vädret också hörde jag!

Mamma said...

Wow! Ja, efter att ha förstorat bilderna får jag en idé om hur det ser ut i Brygge. Inte visste jag att vi har ett Venedig så nära. Får stor lust att åka dit tillsammans med dig och Siri senare i vår. Tänk om det går att få med pappa också...

Johanna said...

Ja vilken toppenhelg! Brygge var verkligen en fin och mysig stad! :)