Pages

Saturday, March 13, 2010

Vägen till något som kan kallas form


Jag ligger just nu och återhämtar mig i sängen efter en 35 min lång löparrunda. Formen kan inte bli sämre så jag lär ju har rätt så ont i kroppen imorgon men det är ju i alla fall ett tecken på att löpningen tagit lite. Det är alltid svårt att komma igång såhär i början men nu känns det i alla fall att jag är på gång. Dock finns det många fienden som lurar i vassen, redo att attackera min bräckliga formkurva. Otäckast är nog den ljuvliga belgiska ölen, märken som Leffe, Duvel och Grimbergen lockar med förföriska priser och det är lätt att köpa med sig något efter en dag på jobbet. Även bristande motivation är något jag måste tampas med men eftersom kroppen börjat ge ifrån sig varningssignaler så som ömmande rygg och en allmän trötthet är jag på min vakt och redo att ta fighten. Öl och lathet måste få stå tillbaka, its time to reclaim the body!

No comments: