Pages

Wednesday, April 6, 2011

SJ

Det har såklart inte undgått någon att SJ de senaste månaderna har haft "lite" problem med att få sina tåg att komma i tid. Om jag räknar med min resa till Åre i februari och lägger till den försening som uppstod för två veckor sedan på min väg hem till Göteborg är vi uppe i 10 timmars försening på fyra tågresor! Det har varit allt från hårt väder till nedrivna signalledningar i Hallsberg, kanske svårt att råda över men det känns som om det hela är symtom på att det inte står rätt till med den svenska järnvägen.

Till SJ's försvar kan jag säga att det har utgått full ersättning för mina resor i form av resecheckar, de har också varit bussiga och bjudit på mackor och läsk under alla timmars väntande....

1 comment:

siri said...

ett litet plus i kanten iaf!