Pages

Tuesday, August 16, 2011

Realist

Jag är inte speciellt överraskad att världsekonomin darrar, välkomna till den nya verkligheten. En verklighet där det inte kommer råda ständig tillväxt och där vi i väst kommer att få vänja oss vid lägre levnadsstandard. Ja så tror jag faktiskt att det kommer att bli, kanske inte imorgon men vi är på en sluttande bana och resan nedför kommer bli högst kännbar för de flesta. Men vad göra? Ja inte så mycket egentligen, som enskilt individ är det ju som bekant rätt så lurigt att påverka världsordningen. Men att mentalt ställa in sig på att vi kanske inte kan åka på den där utlandssemestern eller att vi kanske inte kan köpa den där bilen tror jag är nyttigt.

Självklart hoppas jag att jag har helt fel, man sa liknande saker på 70-talet men då vill det nog till att vetenskapen skyndar på med att till exempel forska fram fungerande fusionkraftverk...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.