Pages

Monday, January 30, 2012

matäventyr

Ville hitta på något i köket i helgen och blev inspirerad av en ett recept i DN. Färskpasta hmm det har jag inte gjort förut. Slog på stort och tillverkade en dubbel sats. Kom lite sent om sider på att det kan vara bra att ha en kavel när degen ska plattas till och i och med att den tingesten inte ingår i mitt välbestyckade kök så fick jag gå till grannen och låna. Hon såg lite förvånad ut när jag frågade om de hade någon babel..."du menar kavel" ehh ja just det ja precis! aha ska du baka? eh nej ska göra färskpasta! Efter denna intressanta ordväxling skred jag till verket. Höll på att bryta av kaveln men om man inte tittar så noga är det svårt att se hur hantagen böjt sig en aning... Tog evigheter att kavla ut den förbannade degen... det är inte varje dag man blir anfådd av att laga mat :)

Det var hursomhelst värt mödan och mina tefatstortilla med ost och spenatfyllning som tog ca 5 min st att göra smakade precis som hemmagjort färskpasta ska göra!

2 comments:

Mamma said...

Jag fick mig ett gott skratt. Du får önska dig en alldesles egen babel. Sen vill jag bli bjuden!

Siri said...

Du får gärna lära mig! Jag är då rakt ingen mästerkock inte.. :))!