Pages

Sunday, February 19, 2012

urban myth

Har varit mer eller mindre utslagen under denna vecka. Började med att jag svajade till när jag gick upp ur sängen på måndag morgon. Blev bara tröttare och tröttare på jobbet, kompenserade tröttheten genom att gå långsamt, tala långsamt, ja helt enkelt göra allt väldigt lååångsamt. Det gick fram till och med Torsdag, satt på cykeln mot jobbet när när jag insåg att nej det här går inte längre, vände tillbaka och la mig i sängen. Himla trist jag som skulle åka på en Whiskey kryssning på fredagen. Märkligt nog så visade min termometer 36,7...måste vara något fel på den med tanke på att jag knappt orkade upp ur sängen. Lånade Eriks och Johannas termometer för en mera korrekt prognos men den visade samma...sååå fredag dags för kryssning (?) fortfarande ingen energi i kroppen men jag bestämde mig till slut för att chansa. Cyklade vingligt ner till tågstationen där erik väntade. Alltså nej jag orkar inte eller jo men jag åker till Stockholm så får vi se hur det känns då. Inte bättre men va tusan nu är jag ändå här och jag kan ju alltid ligga och vila i hytten.

Kommer nog aldrig att få några exakta svar på vad som gjorde att jag blev frisk på båten, var det så att kroppens tappra immunförsvar tillslut lyckades bekämpa någon typ av illvillig organism, eller var det energin som det trevliga sällskapet gav, eller kanske var det 12-30 år gammalt förädlat vatten från de skotska morerna?

2 comments:

TUVE said...

Ja visst var det en givande resa och som jag och Stefan påpekade på Mickes skafferi så kan whisky i adekvata doser visa sig vara läkande och som verkligen gav en sann mersmak.

siri said...

Ja ta en shot Whisky innan läggdags så blir nog allt bra ;)