Pages

Tuesday, March 27, 2012

Kost


Efter drygt en vecka har jag lyckats att till viss del dra ner på köttkonsumtionen. Måste tillägga att det inte blir en spikrak resa mot 0,5 kilo i veckan. Att förändra invanda beteenden och vanor tar tid och är det något som vi människor har svårt för och ofta ogillar så är det att bryta en gammal vana. För mig handlar det om att hitta på nya recept och tänka om när det är dags att gå och storhandla. Helt enkelt att jobba med en helhet på flera plan, korv har jag hur som helst undvikit. Bör helst ätas med andakt en sen sommarkväll med en kall öl, nyttigare i längden och större njutning när den väl förtärs :)

1 comment:

Siri said...

Det är bra, fortsätt så! Jag däremot har lite kvar. Det blir fortfarande lite godis i vardagen men jag blir bättre och bättre! :)