Pages

Sunday, July 21, 2013

En ny regering del 1

Har du förtroende för en politiker idag generellt sätt? Tycker du att  de undviker svåra frågor och är idéfattiga? Har du känt stor irritation när det kommer ännu ett goddag yxskaft svar ur te.x Kent Perssons (m) mun? Då är du inte ensam. Jag har under de senaste åren börjat känna en viss trötthet gentemot medietränade politiker som kommer med samma haranger och som sällan har några nya idéer. Jag tror inte det skulle vara omöjligt att om jag själv fick sätta ihop en regering så skulle den efter en viss inkörningstid kunna lyfta de viktiga frågorna och börja med att förändra negativa strukturer i dagens Sverige på ett bättre sätt en den nuvarande extremt trötta alliansregeringen.

Låt säga att jag skulle få vara allsmäktig en stund och presentera en intressant ministerpostlista här på bloggen. Listan är på personer som jag personligen känner och som jag vet är duktiga inom sina respektive områden.

Under de kommande dagarna kommer listan upp och det kanske kommer något politisk utspel...

1 comment:

Anonymous said...

Det politiska Sverige skakar!!
/Nippe