Pages

Wednesday, October 15, 2008

Pingis- Here we go again!

Nu är det återigen dags för en pingisturnering! I en svunnen tid så redovisade jag en lista på mina främsta motståndare och nu är det dags för en uppdaterad version. Som referenspunkt har jag använt mig av den sanne mästaren-(mig).


Martin- En jämn spelare som lever mycket på sin forhand. Kan dock bli lite för nonchalant och då glider matcherna snabbt honom ur händerna. Martin har inte prioriterat sin pingis det senaste året och det märks verkligen i en negativ mening. Martin kommer få de jobbigt att gå vidare från gruppspelet, sorry Martin men verkligheten är hård.
Tips! Spela jämt och fokusera på att slå på Martins backhand.

Hasse- Har kanske inte det rätta psyket att riktigt utmana men är ändå alltid farlig och nyper gärna till med sin forhand. Hasse dagsform är kanske inte den bästa och han tvekar nu att ens ställa upp i turneringen. Kan om han har en bra dag gå vidare från gruppspelet men dock ej speciellt troligt.
Tips! Som med Martin håller Hasses backhand inte måttet.

Henke- Han har verkligen en bra backhand men lika bra som den är, lika mindre bra är hans forhand. Med lite träning på forhandsidan kan Henke kanske utmana mästaren. Tvärrför Henke har inte någon sådan förbättring kunnas ses under de senaste månaderna. Detta göra att Henke max kan nå semi-final för att där kanske åka ut mot den sanne mästaren
Tips! Som det framgår av texten har Henke en svag backhand, tänk också på hans svaga serve, läge att attackera!

Macko - Min tvillingbror, är en mycket jämn spelare men saknar det där lilla extra som krävs för att avgöra matcher. Har blivit om möjligt ännu jämnare, dock saknar jag fortfarande ett killerslag. Avsaknandet av ett sådant attackvapen gör att Macko max kan nå semifinal.
Tips! Försök att få Macko att förflytta sig i sidled för då kan det uppstå luckor.

Nicklas- Den absolut svåraste nöten knäcka även för den sanna mästaren. Nicklas är rätt så komplett som pingisspelare. Han har ett bra attackspel och kan döda bollar både med backhand och forhand, hans servar är också giftiga. Kommer troligtviss nå final men väl där kommer motståndet bli honom övermäktig.
Tips! Skruva och skruva mycket för då får Nicklas problem med sitt attackspel och kan inte avgöra på samma sätt som han brukar.

4 comments:

Macko said...

Du ska ner på tisdag!
El Macko

Anton said...

Vem var det som, helt otränad, tog sig till final i förra turneringen? Här kommer expekts odds över topplaceringarna:

Niklas 1,50
Anton 3,80
Macko 9,50
Erik 12,70

Erik said...

Aldrig i livet att de där oddsen stämmer, jag ger alltså 12.70 gånger pengarna... Nej du Anton, man kan inte leva på gamla meriter. Eftersom du hamnat i dödens grupp ger jag dig oddsen 15.90:)

Anonymous said...

hur ser lottningen ut?