Pages

Wednesday, October 29, 2008

Tystnad råder

Igår när jag i godan ro satt och pluggade i tidningsrummet på universitetet inför min tenta som jag skrev idag så kommer det in några killar (ekonomer) och tror att de liksom äger stället. De är högljuda, skrattar och flamsar på, ilskan sprider sig som ett gift i hela kroppen och jag undra vad f-n de håller på med? Visst ska man få vara glad i denna värld men man får välja sina tillfällen, att veta när det är okey att prata och när man skall vara tyst är ju någon man tycker de flesta borde ha lärt sig... Jag blir less när folk inte kan känna av stämningar och hålla sig efter de normer som finns, alla normer inte bra men att vara tyst i ett läsrum är en synnerligen bra och fin norm:)

1 comment:

Anonymous said...

Någon som i alla fall är tyst är din broder, inte mycket till bloggande från hans sida numera...