Pages

Wednesday, November 5, 2008

The hope is returning


Inatt blev äntligen Barack Obama vald till USA´s 44:e president och jag hoppas nu innerligt att att "a new hope" kommer att etablera sig inom vita husets väggar. Obama står inför stora svårigheter men han har också stora möjligheter att styra in USA på rätt väg igen. Efter åtta år med en galning från Texas vid rodret är det amerikanska imperiet på väg mot ruinernas brant men med en ny kapten kan kanske världens än så länge enda supermakt resa sig igen. Dock skall vi alla vara medvetna om att USA är USA, Obama har mycket att förhålla sig till och ingenting är givet.


The future will tell if USA could once again be a beacon of hope and not dispair.

2 comments:

Anonymous said...

Nog är det så att Obama får börja sitt nya arbete i en mycket brant uppförsbacke, men även om han skulle sitta på sina händer i 4 år samtidigt som skägget fastnat i brevlådan så är jag övertygad om att det omöjligen kan bli sämre.
Låt oss nu hoppas att han faktiskt gör någonting och att det blir en rejäl kursändring till det bättre, av vad jag har hört i han tal inför valet så tror jag att det här kan bli bra, riktigt bra.

Men politik är politik, och en politiker är en politiker, så jag har inga förhoppningar. Men jag vet att han inte kan göra det sämre/värre än G.W Bush.

"Det världen behöver är en president i USA som är rationell, som har en miniminivå av intelligens, som inte är alkholist och som inte är dement"
-Kubas vice president, inför presidentvalet i USA 2008

Erik said...

Bra kommentar Patrik:) Ett nöje att läsa!