Pages

Friday, February 6, 2009

Lite stört

Mycket att plugga nu måste jag säga, lite mer än vad jag trodde till och med. Ibland när det är lite stressigt i skolan kan jag få för mig att göra lite väl elaka saker mot mig själv. Föra veckan var mina föräldrar på besök över helgen här i Göteborg. De kom sent på fredagen och åkte tidigt på söndagen, ett snabbesök helt enkelt som var mycket trevligt. Under lördagen åkte vi ut och hälsade på farmor som bor ca 10 mil från stan och jag planerade att plugga en hel del där, resonerade att det var trevligare att plugga där än att vara ensam hemma i lägenheten... Nu blev ljudnivån dock rätt så hög med mycket skratt och prat, vilket kan vara trevligt såklart men inte för mig just då. Jag försökte läsa en rätt så klurig engelsk bok och det gick bara inte att koncentrera sig. Farmors hus är litet så det finns liksom inget ställe att gå och gömma sig på, dock har hon ett gästhus som står oppvärmt under vinterhalvåret. Efter en överläggning med mig själv gick jag till slut och satte mig där i den 0 gradiga värmen. Tyst och lugnt var det men efter 1,5 timmar var jag rätt så frusen så jag tvingades in i värmen igen. Jag skulle inte reckomendera att sitta som jag gjorde men ibland kan stressen bli för stor!

No comments: