Pages

Tuesday, January 27, 2009

Livet i Göteborg efter en vecka

På begäran av en av "alla" Wässing Power läsare kommer här en liten redogörelse för hur mitt liv på Sveriges framsida och tillika hockeyhuvudstad går sin gilla gång.

Jag var för att vara ärlig mentalt slut efter att ha flyttat ner för en vecka sedan, c-uppsats plus hemtenta tog ut sitt pris, det var även mer psykiskt jobbigt att skiljas från Umeå än vad jag först hade trott. Hur som helst är nu den första veckan i Göteborg över och OJ vad tiden ändå gick fort. Det är alltid mycket nya intryck och saker som måste läras om, innan du som nyinflyttad individ känner att du kommit in i några slags rutiner. Var finns microvågsugnarna? Var kan jag plugga som bäst? Hur fungerar kopieringsmaskinerna? Vad kostar det att kopiera en bok? Detta är frågor jag har bråttats med nu i början men det mesta börjar att klarna och jag kan nu börja fokusera på viktigare saker som att bestäma var jag skall börja träna någonstans. Nu finns det ju inget som slår IKSU uppe i Umeå men de har något som kallas Fysiken här som ändå verkar bra! Jag saknar känslan av att vara totalt fysikt utmattad och någon slags tävlingsmoment så det skall bli himla kul att börja träna igen. Får se om det finns några värdiga pingisutmanare till mästaren:)

Jag har verkligen ingenting att klaga på just nu, lägenheten ute på hisingen där jag bor tillsammans med min kompis Sara är riktigt mysig. Eftersom vi hyr den i andra hand finns allt redan på plats och så menar jag verkligen allt. Allt från våffeljärn till gittarr finns att tillgå:)

Hur det är i skolan får jag återkomma till men det är inte direkt någon låg nivå om jag säger så!

See you soon!

För övrigt anser jag att Mästarnas Mästare på SVT 1 var bland det bästa jag sett på tv på mycket mycket länge. Återkommer i frågan men inte ens de värsta SVT hatarna kan tycka illa om detta mycket fina och känsloväckande program.

No comments: