Pages

Sunday, February 28, 2010

I väntan på nästa OS

Då är snart OS över för den här gången, många timmar har det blivit framför tv...nej jag menar datorn de senaste två veckorna. Lite svårt att komma på bra rationella anledningar till all denna tid men sport är inte rationellt. Den anspelar på känslor och som vi alla vet är dessa ofta allt annat än rationella. Nu är det en femmil kvar i kväll men jag tror den får svårt att slå det svenska stafettgulden, helt sjukt skönt att det äntligen blev ett guld på denna klassiska OS-distans.

Nu är det 2,5 år kvar till sommar OS i London. Good old London alltså, där jag för 6 år sedan jobbade som au-pair under ett år. Ett som är säkert är att jag kommer att vara på plats för att uppleva mitt allra första OS live. Kan bli hur häftigt och bra som helst!

No comments: