Pages

Saturday, February 13, 2010

OS


Så då har jag fixat så att SVT-play fungerar och nu är det bara att hålla tummarna för att mitt bredband klarar av sändningarna men det är 9 som delar på 100 mbit så jag vet inte riktigt hur det skall gå... Alltså för att kolla på SVT´s sportsändningar utomlands så måste du ha en VPN-tunnel. Vet inte riktigt själv vad det är så tänker inte försöka förklara närmare men det handlar om att informationen jag skickar från min dator först går igenom en server i Sverige som gör att det ser ur som jag sitter i Sverige och surfar. Sen blir man också anonym vilket inte varit mitt huvudsakliga mål men i alla fall.

3 comments:

Anonymous said...

Hej Erik,

Sitter utomlands och letar efter ett sätt att kolla på SVT Play.

Vilken tjänst använder du för att kolla på sändningarna? Jag har läst att vissa av VPN-tjänsterna inte funkar (privatvpn.se verkade lovande men funkar bara med Windows).


Daniel

Erik said...

Hej Daniel,

För mig funkar tjänsten anonine.se alldeles utmärkt. 40 kr för en månad är heller inte så farligt:)

Hoppas det funkar bra för dig också!

Mvh Erik

Anonymous said...

Hej igen. Tack så mycket för tipset! Det funkar fint här också, även om jag stöter på några extra buffringar då och då.

Daniel