Pages

Friday, April 30, 2010

Pingis!

Under min tid i Umeå så dominerade jag oftast runt pingsborden, jag var helt enkelt mästaren. Nu var det ett tag sen som jag svingade min dödliga forhand eller la in en lurig skruv, det är inte bara en gång som jag har saknat känslan av att slå in en matchboll! Nu äntligen nästa vecka kommer det troligen ske igen för jag har nämligen efter en hel del planering lyckats få till en pingisturnering på praktikplatsen :) Det kommer bli en liten mini tillställning då det har varit lite problematiskt att hitta en tid som passar och synka den med säkerhetsrutinerna på regionkommittén.

Hur som helst på torsdag smäller det, adrenalinet kommer att pumpa och det kommer bara vara en sak som gäller, att vinna, mästaren är tillbaka!

4 comments:

Johanna said...

Lycka till! :)

TUVE said...

Ping Pong diplomati kan väl inte innebära någon säkerhetsrisk så länge bollen inte fastnar i nätet.

TUVE said...

Jag håller på att forska i om hur
alliansens favorit ord "vänsterkartellen" kommit till.
Har du någon idé?

Palp

Erik said...

Intressant! Hmmm inte just nu men man har ju hittat ett ord som inte direkt har någon positiv klang. En kartell brukar ju arbeta för att priserna skall förbli höga osv. Högern vill nog visa på att det kommer att kosta att få en vänster regering. Eller man ska nog inte kalla det en vänster regering, snarare en mitten regering med en vänster touch :)