Pages

Saturday, April 17, 2010

Vulcano

Om den här helgen hade blivit som jag tänkt mig hade jag nu varit på väg till Brugge men mamma och min lillasyster. Solen hade skinit på oss och jag skulle ha agerat guide både i det medeltida Brugge och Europas politiska huvudstad, Bryssel. Nu blir det tyvärr inte alltid så man hade tänkt sig, vulkanen som har vaknat till liv under glaciären Eyjafjallajökull ställer onekligen till det en hel del. Jag kan bara hålla tummarna att den slutar spyr aska ur sig så fort som möjligt, nästa vecka skall min flickvän komma och jag vill inte ens fundera på hur det blir om utbrottet fortsätter. Under den stilla lugna isen vilar naturens urkrafter och vi som människor kan inte annat att titta och bara hoppas det hela lugnar ner sig snart.

3 comments:

Christina said...

Vi får hålla tummarna att vulkanen på Island lugnar ner sig.

Macko said...

Tänk om KATLA vaknar?!
tänk på att tengil är ond...

Johanna said...

Ja, verkligen jättetråkigt att de inte kunde komma!
Hoppas, hoppas att flygen kommer igång till onsdag.
Dumma vulkan!