Pages

Monday, January 17, 2011

Sverige under förändring

Jag var igår för första gången på 7 år på arbetsförmedlingen, samma datorer som då och ungefär samma hjälp... För att inte bli alltför långrandig så fick jag under mitt besök där reda på att jag med största sannolikhet inte kommer få några pengar när jag letar jobb. Möjligheten till att göra praktik finns heller inte kvar då pengarna har tagit slut... MEN de betalar gladeligen ut 11 000 kr till en jobbcoach som de tycker att jag bör kontakta, jag höll på att smälla av där jag satt. Tjänstekvinnan meddelade glatt också att du har ett fritt val att välja coach själv. YES fritt val, gud vad glad jag blir...

Arbetsförmedlingen sätter ju nu inte sina egna regler utan de lyder under de direktiv som kommer uppifrån. Så jag tackar regeringen med Alfons kopian vid rodret för hur ni hjälper nyutexaminerade ut på arbetsmarknaden, det blir en lång väntan till nästa val...

1 comment:

Siri said...

Sök till att skriva krönikor i DN. Då skulle jag börja läsa tidningen iaf (Y) :))