Pages

Monday, February 21, 2011

Möte

Stod och väntade på mitt 20 min försenade tåg när Fredrik Lindström dök upp. Ville så klart också bli intervjuad så jag ställde mig lite närmare och såg extra trevlig ut:) Fredrik såg mig och vips så stod vi och pratade om rikssvenska och favorit dialekter. Fick bland annat veta att uppfattningen om att det pratas rikssvenska i Nyköping härrör från 1300 talet(jag gissade på att det var han själv som hade nämnt i något av hans dialektprogram...) kan inte påstå att vi fick så mycket kontakt, han har nog bränt av sina frågor ett x tusen antal gånger...aja lite kul var det iaf.

2 comments:

siri said...

han e cool! jag använde hans program till min svenskauppsats och det blev finafisken!

Erik said...

Great stuff, ser fram emot att se dig i programmet ;)