Pages

Monday, February 7, 2011

Omstart

Efter en med mina mått rätt så usel höst sett ur ett nyttighetsperspektiv är det dags för att ta nya tag nu under våren. Mer träning och nyttigare mat är det som gäller från och med nu. Det här nu ingenting som jag bara säger utan det kommer att bli förändring! De flesta vet nog med sig att det kanske inte är så bra att äta mängder med chips och andra onyttigheter. De flesta vet nog också att en paprika är mer nyttig än en Coca Cola. Men vad man vet kanske dock inte avspeglar sig i vad man gör. Det jag menar är att det är oerhört svårt att bryta mönster och vanor. Det jag ämnar göra nu är just att bryta mina gamla mönster, inte lätt men det kommer att gå, det måste gå!

Från och med nu är det slut med vitt ris, vit pasta, potatis och ja i princip allt som är vitt. Jag säger istället hallå till, paprika, broccoli, tomater och fullkornsprodukter i alla dess former. Detta kombinerat med träning kommer göra susen och jag siktar på att krypa under 100 kg för första gången på 3 år. Följ utvecklingen på Power bloggen, kan bli spännande ;)

1 comment:

siri said...

Jag väntar med spänning! Jag äter alldeles för mkt godis..måste sluta. Jag vet inte dock om jag kan bli lika nyttig som dig men jag ska börja träna en gång i veckan och ut och springa när isen försvinner! :)