Pages

Wednesday, March 9, 2011

Bjuda eller inte?


Jag och min flickvän hade för några dagar en intressant diskussion om huruvida killen skall bjuda sin tjej på den första dejten. Det må vara en fika, en lunch eller kanske ett biobesök. Jag är av den åsikten att killen inte alls behöver bjuda, visst, trevligt om man gör det men absolut inte nödvändigt. Det kan i så fall lika gärna vara tjejen som bjuder killen! Jag är inte alls emot att bjuda i allmänhet, det är alltid trevligt att göra någon glad genom att till exempel stå för notan. Det jag vänder mig emot är förväntningarna som finns på att killen SKA bjuda, i mina ögon känns det gammaldags och förlegat.

Jag och Johanna kom till slut fram till att båda skall bjuda ibland men att det inte skall slå över och att en bjuder mer än den andra. Jämställt skall det vara!

1 comment:

Macko said...

Bästa blogginlägget på länge!!
Allt annat är förlegat!