Pages

Thursday, March 17, 2011

motivation

Ja när jag sätter mig ner och skriver så är det svårt att inte skriva något om mitt jobb, ja precis skolan. Alla mina elever har en egen macbook. (en vit laptop som är gjord av ett äpple). Hursom, det är långt ifrån allt som är bra med de dyra äpplerna. Vet inte hur många gånger jag sagt "Screens down" efter ett tag är det likt förbaskat några skärmar uppe. Vad gör eleverna då kanske ni undrar, tjaa inte vet jag. Svårt att se när jag står och pratar. Antar dock att många går in på Facebook...med andra ord inte helt lätt. Men det finns mycket positivt också. Datorerna öppnar för nya arbetssätt, jag har till exempel låtit flera av mina klasser göra film. Ett nära samarbete mellan datorkunskapsläraren (jag) och engelskaläraren (jag)....hursomhelst. Eleverna fick göra reportage som "BBC corespondents" allt klipptes och redigerades sen i Imovie. Resultatet? Många filmer var otroligt välgjorda och eleverna hade lagt ner många timmar på att få det så bra som möjligt. Skratt och ljudliga applåder hördes i klassrummet efter att filmerna visats. Bra grejer!

För övrigt anser jag att Björklund är en fåne som bland annat har plockat bort datorkunskap och estetiskverksamhet.

4 comments:

Mamma said...

Räcker inte med en mac, behövs en inspirerande lärare också!

Erik said...

Ja Björklund är en katastrof, avgå!

Johanna said...

Önskar jag också hade fått göra sådant roligt när jag gick på gymnasiet!

siri said...

Jävla folkpartiskit.. markus är väldigt duktig på att göra roliga uppgifter!!