Pages

Thursday, May 19, 2011

Floskelinflation

Efter två floskeldrypande inlägg är det dags för raka rör igen. Prat om dörrar som öppnas och möjligheter får man läsa om i någon kvällstidning eller så, Power bloggen ska inte pyssla med det. Lite intressant dock att två sådana kommer ungefär samtidigt.

Nåväl, ibland måste man få använda lite klyschor men nu ska i alla fall jag hålla mig borta från dem ett tag.

Lärarvikarie som jag är kan jag passa på att bjuda på en konversation som jag hade med en elev idag.

Jag: "Jag är lite osäker på den här frågan, jag måste fundera lite."
Elev i fyran: "Du ska kunna det här, det skall man som lärare!"
Jag: "Ja men jag är faktiskt inte utbildad lärare, bara vikarie"
Elev i fyra: "Jaha, det förklara ju en hel del..."

BURN..

1 comment:

Johanna said...

Ja man kan ju faktiskt inte kunna allt...