Pages

Monday, May 9, 2011

No fear, eller?


Ibland är man inte rationell som till exempel när det kommer till olika fobier. Förutom att vara skadligt rädd för kackerlackor (men de är vidriga på riktigt) är jag också lite ohälsosamt rädd för höga höjder. Jag har svårt att gå upp på ett berg och kika ut över kanten, att gå upp i ett torn och titta ner över stängslet eller att åka högre upp än andra våningen i Eiffeltornet. Jag litar helt enkelt inte riktigt på mig själv. Men att sätta sig i den nyaste attraktionen på Liseberg ser jag verkligen fram emot. Atmosfear heter nu det som förut var Lisebergstornet och med sina 136 m så är det Europas högsta fritt fall. Blir helt klart ett besök i sommar! Ibland är det skönt när det är någon annan som har kontrollen för säkerheten oavsett om det är rationellt eller inte :)

3 comments:

Anonymous said...

Kände samma sak när jag åkte längts upp i Eiffeltornet!
Ps: funderat på att lägga till havsmat (speciellt sådana med sugproppar) på fobilistan? ;)

Viktor Borg

Erik said...

Ja faktiskt, räckor är ju hur läskiga som helst och vi skall inte ens gå in på sugpropparna... Varför äter man typ gummi som smakar hav?! ;)

Macko said...

Men hua hua hua varför ska man äta ärmar med sugproppar. LÄSKIGT värre!

Eiffeltornet är ren skräck...fast coolt :D