Pages

Tuesday, October 11, 2011

Drev

Det Håkan Juholt gjort är fel, det håller jag verkligen med om men det är inte brottsligt att vara slarvig och jag tror att det är just det som han har varit. Jag tycker det har blivit en extrem hetsjakt via media och då främst från Aftonbladets sida. Att den tidningen står för högklassisk journalistik är det nog få som egentligen tycker och för mig har den nu satt ett nytt bottenrekord. Visst media ska granska våra makthavare, utan tvekan är det något som vår demokrati mår bra av men det ska heller inte utveckla sig till spekulationer och förtal. Juholt är redan på förhand dömd och det är just det som jag vänder mig emot. Att Aftonbladet också sätter en journalist på att granska alla hans kvitton och dela med sig av denna granskning, kvitto för kvitto, till sina läsare får mig att må illa. Som stämningen är nu kan det bara förstärka bilden av Juholt som en simpel fuskare och brottsling, det känns långt ifrån seriöst. Det kommer att dröja länge innan jag går in på Sveriges största tidnings hemsida igen...

3 comments:

Lena said...

Ja, drevet går. Hyenorna har fått vittring. Visst ska makthavare granskas,det är självklart, men tyvärr finns det journalister som inte klarar av att vara sakliga och seriösa i sin rapportering. Deras ledstjärna är: Ju fetare rubriker som signalerar katastrof desto bättre. Smaskens! Honom/henne äter vi upp! Vems tur är det nästa gång? Risken finns att en förlamande försiktighet och rädsla breder ut sig, inte bara bland makthavare. Vill vi ha ett sånt samhälle?

Siri said...

Men både det där med bilarna han hade hyrt och det med hans sambo..

Erik said...

Ja Siri det är en del som är oklart men man ska ha klart för sig att allt som sagt i medierna inte stämmer. Visst det kan finnas någon bilräkning som ser konstig ut men om det är 1 bilräkning av 400 så är det inte mycket att orda om tycker jag. Vem som helst kan göra fel!