Pages

Monday, October 17, 2011

Nostalgi


Förra helgen kom pappa upp med all gammal bråte som jag inte haft hjärta att slänga de senaste 10 åren. Här återfinns allt från gamla uppsatser från högstadiet till damiga böcker från min tidiga ungdom. Vad som även fanns med var en plastkasse med kassettband och där bland bandet log det ett antal gula guldkorn. Än så länge har jag hittat 4 st Tintin band, producerade mellan 1972 till 1983, alla i samma gyllengula färg. Jag och Markus fullkomligt älskade dessa band för sisådär 15-20 år sedan. Just nu lyssnar jag på Koks i lasten och imorgon är det dags för Tintin i Tibet. Rösterna, den gula färgen, de distinkta ljuden från kassettspelaren får mig att glömma internet och TV, Tintin är kung och jag är en hängiven följeslagare.

1 comment:

Johanna said...

Underbart!
Jag ser fram emot att snart få lyssna på Tintin med dig :)