Pages

Saturday, June 27, 2009

Costa Rica 27/6

Ja da var det bara en vecka kvar po min resa, tiden har verkligen flugit ivag men jag har verkligen haft roligt!

En av de tuffaste sakerna men aven bland de basta var nar jag for 3 dagar sedan besteg en vulkan po 1300 m. Det var varmt som bara den och jag drack ca 5 liter vatten under den drygt 8 timmar longa hiken. Jag var redo att ge upp ett antal gonger po vag upp men de ovriga i gruppen var snalla nog att vanta in mig ett antal gonger, min kondition ar verkligen inte vad den borde vara! Simturen i vulkanens lagun po toppen var bara so skon, sen var det inga storre problem att klara vagen nedfor. Vulkan hiken agde rum i Nicaragua po vulkanon Ometepe, verkligen vart ett besok do on inte are speciellt exlpoaterad och otroligt vacker med tvo stora vulkaner po varsin sida.

Just nu are jag i Costa Rica och det are vekligen en underbar natur har, otroligt djurliv och vyerna over de kulliga slaterna gor ingen besviken! De forsta tvo dagarna tillbringade vi i Monteverde eller de grona bergen och stallet gor verkligen skjal for sitt namn! Jag provade bland annat po att aka linbana, grym kansla att svava fram over den maktiga skogen.

Idag akte vi fran Monteverde till La Fortuna jag aterkommer snart om vad jag hittade po dar!

Erik

No comments: