Pages

Tuesday, August 31, 2010

Kackerlackor


Kackerlackor är kanske den insekt som jag har allra svårast för, de är så brutalt äckliga så det bara kryper i hela kroppen. Jag har nu inte sett så många egentligen, såg en död på golvet i ett skabbigt vandrarhem i New York för några år sedan, annars har de som tur var lyst med sin frånvaro. Detta tills igår då jag hade ett avslutande seminarium på Universitetet i Göteborg. Vissa plan av byggnaden som vi är i håller på att byggas om och det borras och hamras en hel del. Alla små vibrationer måste ha fått kackerlackorna att fly ut från sin trygga miljö i husets innandömen och där log de och sprattlade på golvet när vi kommer ut från lektionssalen. Inte speciellt stora men tillräckligt för att jag bara ville springa där ifrån så fort som möjligt!

3 comments:

Macko said...

disgusting!

siri said...

Kom du inte ihåg dom vi hade hemma då? dom rymde ju..det var ganska vidrigt, och maskarna som rymde..Illa Tuve! Ett vanligt djur tack!

Erik said...

Jo det gör jag ju men fick liksom inte in det på ett bra sätt i texten ;) Jag föredrar nog hund eller möjligen en katt :)