Pages

Friday, August 20, 2010

Statusrad

Jag ligger i soffan och funderar på om jag skall raka mig eller inte... Helt irrelevant information för alla förutom just mig. Vad det verkar håller inte alla med om detta, vad jag syftar på är alla statusuppdateringar på Facebook. Det känns som det hela har gått för långt, jag vill liksom inte veta att någon av mina bekanta tycker det är fint väder eller just har smällt i sig 10 pannkakor. Min hjärna vill inte lagra information om att något har konstaterat att mjölken är sur i kylskåpet eller att katten Murre har kissat ner sig. Men tydligen finns det ett behov av att dela med sig av dessa irrelevanta fakta, jag funderar på varför? Någon som vet? Get out there and get real säger jag bara!

2 comments:

siri said...

Men man vill ju hänga med lixom! Och det är inte alltid all information som man delar med sig är viktig sådan men det kan vara roligt. Men man behöver ju inte titta om man inte vill :O ^^

Patrik said...

Intressant tanke, men din bror tycks ha hakat på trenden med inlägg, då han skrev om sin frukost på sin balkong...glöm aldrig bort vilka som jobbar att förse det här landet med el dygnet runt/ året runt, vardag som julafton som nyår. När ni reflekterat över detta kan vi diskutera. /Putte