Pages

Monday, November 1, 2010

Nytt mål

Markus sa under helgen att Erik - du bara bloggar om din uppsats, lite tråkigt! Mja jag är beredd att hålla med. Det blir mycket uppsats nu men vad skall jag göra? Det är något som förföljer mig varje dag och ibland drömmer jag till och med om det. Då är de svårt att hitta på andra kreativa idéer som jag kan förmedla här på bloggen. Chipsinlägget var i och för sig ett trendbrott och för att fortsätta på det spåret har jag roat mig själv att räkna ut lite ungefär hur mycket chips jag har satt i mig de senaste 5 åren. Säg och det är inte helt orimligt att jag ätit 1 chipspåse i veckan a 300 gram, det blir då 78 kg chips på 5 år. Bra jobbat där Erik! Eh men efter denna lilla upptäckt är det nu stop på chipskonsumtionen eller i alla fall talar vi om drastiska nedskärningar. 1 påse a 200 gram varannan vecka är det nya målet...

1 comment:

siri said...

mina "nya mål" brukar ju gå sådär lagom bra om jag ska vara ärlig..träningsmål har gått ett tag sen orkar jag inte mer. Godismål är ännu värre..det kan gå ett liitet tag sen börjas det igen..alldeles för mkt godis för min del..bryr mig inte om vikten men tänderna..så jag ska nog försöka äta mer chips i så fall! ska försöka bli bättre på det :P