Pages

Sunday, May 16, 2010

Fiat Panda på autoban och en stad med puls


Tillbaka i Bryssel nu igen efter en intensiv roadtrip som innehöll det mesta. Jag och Mads (mina danska housemate) valde att hyra den minsta bilen som fanns i hela Bryssel, nämligen en Fiat Panda. Idealisk för stadstrafik inte så idealisk på tyska autoban, nu gick ju allt bra men jag skulle inte vilja göra om det, i alla fall inte i en Panda.

Hur som helst åkte vi först till en liten stad i Luxemburg vid namn Wiltz, där stannade vi över natten för att sedan ta oss vidare mot Europas ekonomiska huvudstad, Frankfurt. Detta var inte riktigt planerat från början men ibland är det kul att vara impulsiv :). En sak som jag märkte när vi gick omkring i det för dagen småregniga Frankfurt var att staden hade puls. Lite svårt att definiera det här med pulskänslan men folk var i rörelse överallt och det pågick en hel del aktiviteter i centrumet, helt enkelt en storstadskänsla. '

För alla som planerat ett besök i Tyskland kan jag varmt rekommendera staden, den får tre starka E av fem :)

4 comments:

Anonymous said...

Erik du har övertygat mig! Jag tar första bästa flyg direkt till Frankfurt=)

Hoppas allt är bra i den politiska huvudstaden!

Och se till att komma till Sverige väl förberedd för du är utmanad.. pingiskungen skall besegras en gång för alla!

Lada

Mamma said...

Får jag fråga varför ni valde en liten Panda bil till alla milen, du med dina långa ben? Misstänker att svaret heter priset. Tja, det är lätt att bli lite dum-snål emellanåt. Jag känner igen fenomenet.

Erik said...

Dumsnål? Nu vet jag inte riktigt vad du menar, vi valde Pandan för dess utstrålning, inga andra bilar kunde matcha den ;)

Macko said...

haha snål erik :)