Pages

Friday, May 7, 2010

Mästarn

Vann pingisturneringen som jag skrev om för några dagar sedan. Väldigt skönt måste jag säga, efter att ha hypat upp mig själv till skyarna kunde jag egentligen bara förlora, vinsten var som redan inräknad. Nu kan jag titulera mig mästare bland Regionkommitténs praktikanter, alltid något det ;)

Annars har väl ingen missat av vad som pågår nere i Grekland eller det mesta kanske pågår på världens börsmarknader som de senaste dagarna rasat pga av just Greklands ytterst svaga statsfinanser. Det ser inte bra ut och jag bävar inför vad som skulle kunna hända om Spanien och Portugal följer i Greklands fotspår, då mina vänner har vi snart inte något Euro längre...

1 comment:

TUVE said...

Börsen dick upp som en sol vad jag har förstått. Knappast grekernas förtjänst och den volatila ekonomin lär bestå ett bra tag till.

Några hyggliga skämt nedan och så den bästa sist:

The Greek economy is so bad, the currency is no longer the euro. It’s the gyro. – Israel Carrasco, Anaheim, Calif.

Offshore Oil Platforms = OOPs!! – Paul Feehan, Key Biscayne, Fla.


Comedian Henny Youngman used to tell the joke about a woman who awoke at midnight to find her husband pacing the floor. "What's the matter?" she asked.
"I owe Vinny $500 tomorrow, and I don't have the money to pay him."
The wife walked over to the window, threw it open and yelled across the alleyway, "Hey Vinny, Sal ain't got your $500! You ain't gettin' paid in the morning!"
She closed the window and told her husband, "Now he can worry about it all night. Come to bed."
Greece has a long history of unbelievable overspending and financial irresponsibility. The amazing thing is not that it is in financial trouble, but that it took so long to get there. These people make our beloved state look like a paragon of

Kram palp