Pages

Friday, December 17, 2010

Unikt stört?


Utanför så regerar kung Bore som aldrig för, det är kallt och marken är täckt av ett gnistrande vitt snötäcke. Det verkar alltså som om det kommer att bli en vit strålande jul i år. Härligt, underbart utbrister nog de allra flesta. Familjer kan tillsammans gå sina julpromenader och förundras över naturens vinterskrud. De flesta kommer att ha ett inre lugn och få mysa ikapp tillsammans i skenet från julgranen och adventsljustakarna I år blir det en riktigt jul, en sådan som man var van vid när man var liten! Eller blir det? Mjaee nej det blir det ju såklart inte för min del. Jag kommer att vara hyperstressad över att det minst en miljon små saker som måste fixas på uppsatsen och inte ha tid för någon julefrid. Julafton kommer troligen att börja kl 05:00 då flitens lampa kommer att börja lysa hemma i det röda tegelhuset i Nävekvarn. Jag undra hur många som kommer att göra något liknande? Tomten kommer inte med presenter i år utan hans klappar består av stress och en nypa panikkänsla...

4 comments:

siri said...

Sa högt för mig själv "Stackarn" och menade det verkligen! Det låter inte alls någe kul...du kan få ta ut lite av din stress/aggressitioner genom att slå på mig :) det ställer jag upp på! åh gud fatta när du är klar sen! VILKEN LYCKA!

Macko said...

haha
tror du kommer bli den första någonsin att skriva master kl 0500 på julafton
Gud Jul

Erik said...

Tack Siri men jag kommer inte slå dig, jag sysslar inte ned sånt ;) Det kommer bli otroligt underbart skönt!
Vi ses på torsdag!
Kram

Mamma said...

Tur att det finns fler figurer än tomten i det röda tegelhuset i Nävekvarn. Strunta du i tomten och låt oss ta över. Vi ska göra vad vi kan för att även du ska få del av julefriden. Välkommen hem!